Bourses de Master/ Master Scholarships

Bourses de deuxième année de Master 2017-2018 /  Master 2 Scholarships for the 2017-2018 academic year (English text follows after French text)

Le laboratoire J.A. Dieudonné avec le soutien du laboratoire Euro-Maghrébin de mathématiques et de leurs Interactions (lem2i) offrent des bourses de deuxième année de Master d'un montant de 1000 euros par mois pendant 10 mois pour l'année universitaire 2017-2018.

Ces bourses sont ouvertes à tous les étudiants, français ou étrangers, qui n'ont pas encore été inscrits en M2 et la sélection se fera uniquement sur des critères d'excellence.

Pour candidater, un dossier de candidature dématérialisé sous forme d'un ou plusieurs fichiers pdf devra être envoyé à l'adresse boursemaster@unice.fr avant le DIMANCHE 5 MARS 2017  et contenir :

1. Un Curriculum Vitae d'un maximum de deux pages et une lettre de motivation
  2. Pour les étudiants diplômés d’une université française, les relevés de notes des années de Licence et éventuellement de Master, pour les étudiants diplômés extérieurs à l’université, joindre vos diplômes (traduits en anglais pour les étrangers) avec notes et mentions. Le programme des cours suivis en 2016-2017.
  3. Une lettre de recommandation de votre dernier responsable de formation et éventuellement une ou deux lettres de recommandation de vos professeurs. Les lettres de recommandation peuvent être envoyées séparément à boursemaster@unice.fr
  4. Un choix thématique d'un bloc parmi les trois offerts en 2017-2018 : Algèbre et Géométrie, Analyse, Probabilités et Statistiques. Ces blocs sont détaillés sur le site de la deuxième année de Master. Le programme pour l'année 2017-18 sera identique à celui de l'année 2016-17.

Les candidats retenus seront prévenus avant le 10 mars 2017.

IMPORTANT : Pour les candidats étrangers il est souvent obligatoire de suivre la procédure Campus France pour obtenir un visum. La date limite pour l'ouverture d'un dossier Campusfrance dépend du pays d'origine et peut être avant la date limite de cet appel d'offres. Il est donc crucial de déposer un dossier en ligne un dossier Campusfrance suffisamment tôt ! Si votre candidature est retenu, nous vous fournirons des attestations de financement pour le dossier Campusfrance.

----------------

The J.A. Dieudonné laboratory with the support of the Euro-Maghreb Laboratory of Mathematics and Its Interactions (Lem2i) will offer scholarships for the second year of the Master degree of 1000 euros per month for the 10 months of the academic year 2017-2018. These scholarships are open to all students, French or foreign, which have not already been enrolled for a M2 diploma, with selection made solely on the basis of merit. Applications in electronic form consisting of one or more files in pdf format should be sent to the address boursemaster@unice.fr before SUNDAY MARCH 5, 2017 and should contain:

1. A Curriculum Vitae of at most 2 pages and a letter describing the candidate's motivation
  2. For graduates of French universities official transcripts of the Licence and possibly the Master; for other students copies of all diplomas (with foreign diplomas translated into English) and a listing of grades and distinctions. The program of courses followed in 2016-2017.
  3. A letter of recommendation from the supervisor of the candidate's last degree program and possibly one or two letters of recommendation from his or her professors. Recommendation letters can be sent separately to boursemaster@unice.fr .
  4. A choice of one of the three blocs of courses offered in 2017-2018: Algebra and Geometry, Analysis, or Probability and Statistics. Details of these blocs may be found at the website of the second year of the Master degree. The program for the academic year  2017-18 will be the same as for the year 2016-17.

Successful applicants will be notified by March 10, 2017.

IMPORTANT:  For foreign applicants it is very often compulsory to follow the Campus France student visa procedure. The deadline for starting a Campusfrance application depends on the country of origin and can be before the deadline for the scholarship application. It is therefore crucial that you start the Campusfrance application early enough ! If you are among the succesful applicants we will provide certificates concerning the scholarship that will help you with the Campusfrance application.